söndag 29 juni 2014

WHY I LOVE NEW YORK







Här är mina 23 anledningar i bild varför jag tycker Manhattan är en speciell ö, som man alltid har en anledning att längta till hur ofta man än varit där.











Till exempel att det finns små trädgårdar här och där. Lugna oaser med vattenkannor, trästolar, äppelträd, stockrosor, kaffekoppar och små grusgångar. Och för att man inte vet vad som väntar bakom nästa hörn.












Eller för alla barer och franska kvarterskrogar i the Village där man kan äta den godaste Croque Madame man någonsin ätit och dricka krämig cappuccino med fönstren på vid gavel och se gula taxis susa förbi.












New York är som gjord för flera timmar tillsammans med vänner på Cipriani's, glömma tiden helt och hållet och bli bjuden på iskall Limonciello.












För att stan liksom öppnar alla dörrar när det är fotbolls VM. Alla är med, solen gassar, det är sommar i stan.
Stan som också laddar för Pride och när Empire State Building glittrar i regnbågens färger, är det fantastiskt att ha promenerat nästan hela East Broadway upp till Bryant Park och känna sig omfamnad av den ljumma kvällen.


Och för att man kan låtsas att man helt plötsligt är i Miami när man står på en av de många roof top bars och ser solen gå ner, innan det är dax att åka hem efter en underbar dag i staden som aldrig sover xoxo






30 kommentarer:

Bodil sa...

UNDERBART!!!!
Kram Bodil.

eastcoastmom sa...

Hear hear!
Men det finns en annan ganska otippad stprstad jag gillar och det är Sao Paulo. Inte helt olik NYC faktiskt.
Kramar

Lena sa...

Så kul att få de här lite ovanligare bilderna av NYC (även om jag tokgillar de andra med neonljus och gulataxibilar också!). Läckert att ESB fick bli regnbåg'ig! Gillart'

Ha en fin start på veckan!

Kram Lena

Nettan sa...

Det var väl 23 vackra anledningar till att besöka Manhattan! Så underbara bilder!
Hoppas att staden får fortsätta att vara en oas.
Ha en fin vecka
Kram
Nettan

Carina sa...

Fantastiska bilder på en fantastisk plats! Gillar att se världen ur dina ögon Lotta. Du är grym på att förmedla känsla med dina ord och bilder!

Ha det bra!

KRAM Carina

LIENE sa...

USA verkar underbart. Skulle vilja resa där, fast är osäker om jag skulle vilja bo där.

åse sa...

Men åh vilka 23 underbara anledningar att njuta av Manhattan, tack för att vi fick följa med :-) Kram Åse

mitt liv som jag sa...

Har skrivit det förr men skriver det igen. Dina bilder och din text har gjort att jag från att inte ha något intresse av att åka till NY verkligen kan känna en längtan att få åka dit och uppleva allt med egna ögon :).
Hoppas att du har haft en riktigt bra helg Lotta och att du får en skön vecka!
Kram Jennifer

Annika sa...

FINT LOTTA!!!
Hamnade du i en photo shoot av Ballerina Project? LÄCKERT!! Följer det kontot på Instgram!
Ja, nog är NYC en hell of a town. Verkligen.
Inget rätt, och inget fel där. Det är nog det jag gillar mest med NYC.
Sen kan den vara jobbig, för het, för kall, för högljudd, för stinkande. men det är NYC det med!! For sure.
Många fina storstäder längs den amerikanska östkusten. ALLA så unika, och alla så värda ett besök.
Kramar i massor!!!!

Postadress Torslanda sa...

Men åh!!!!!! Ytterligare 23 anledningar att längta till staden!

mammaxtre sa...

Någon gång ska du få ta mig med till dina smultronställen. Det blir fint. Det ser jag fram emot. Kram

Villa Ell sa...

Lovley!!!
Jag hoppas att NY bjuder på vackert väder när jag kommer i Oktober!
Minns Chicago höstar och dom var ljuvliga!

Ha en bra start på veckan
Kram Sandra

Desiree sa...

Ja det ser verkligen ut som om du befann dig på någon roof top party i Miami. NY har en sådan mix av allt. En stad som ständigt förändrar skepnad och där man kan finna något för varje smak och person. En stad med många nyanser och skepnader. Så kul att få en inblick med snapshots som dessa från dig med jämna mellanrum.
Kramar och fortsätt njuta av sommaren Lotta.

Snäckskalsdalen. sa...

Det är nåt visst med riktiga storstäder.....och speciellt på sommaren, med nyspolad varm asfalt på morgonen.....Läckra bilder!
Agneta

Maria - Snickaregården sa...

Magiskt. Vackert. Aldrig vart dit men planerna finns. En dag kommer även jag:)
Kram Maria

Katta sa...

Underbara bilder från en härlig storstad! dock en aning annorlunda, men i like it!

Ninelin sa...

Häftigt att bo i en stad som aldrig sover.

Kram N

VÄLKOMMEN HEM! sa...

LOVE NY! Blev totalt förälskad i staden och längtar tillbaks dit hela tiden. Kikade på flygbiljetter och hotell senast igår och funderar på när jag ska dit igen... för det ska jag, snart.
Hoppas innerligt att vi inte missar varandra denna gång, Lovely!
Kram! Judita

Gabriella sa...

Vilket härligt inlägg, så glad jag blev av det! Underbara bilder att få drömma sig bort i. Tack snälla för dina fina varma ord hos mig! Och innan jag glömmer det, den första bilden, jag blev så nyfiken, vart är den tagen någonstans?
KRAM

Jenny sa...

Underbart! Hoppas jag får återse denna underbara ö snart...

Juliannie sa...

Så perfekt underbart med det här inlägget så här två veckor innan vi åker dit! Å så jag längtar...

Kram Eva

CONCEPT by JESSICA sa...

Underbara bilder! Måste verkligen se till att komma iväg dit.
Har bara varit på andra kusten.
Kram

Bokcaféet i byn sa...

Underbart Lotta! Vilken stad du bor i! Blir allt mer nyfiken på att upptäcka den! Fast just nu är det bra svårslaget här hemma!
Må så gott!
Kramar Anna

a kitchen in the country sa...

Kära Lottis,

Som alltid njuter jag av dina fantastiska bilder, ditt unika bildspråk och vackra ord. Att se det vackra runt omkring dig med dina ögon. Genom din kameralins. Du har en fin gåva vännen. Du får hjärtan att dansa av glädje.

Jag hoppas allt är bra med dig och de dina och att du njuter av sköna sommardagar? Ta hand om dig du fina.

Kram Charlie (dvs Lotta som efter en välbehövlig bloggpaus har påbörjat ett nytt spännande bloggäventyr, något helt nytt och annorlunda men samtidigt samma)

tinajo sa...

Ser underbart ut - jag måste tillbaka en dag! :-)

tinajo sa...

Ser underbart ut - jag måste tillbaka en dag! :-)

Fröken Foto sa...

Underbara bilder från en underbar stad!

kram kram Malin

Channal sa...

Älskar ditt New York! Du borde göra en stor maffig tabelbook med dina bilder! Med titeln... Varför jag älskar N.Y! Skulle sitta och bläddra i boken varje dag och dagdrömma...

much love❤️ Anna

Anonym sa...

Fantastiska bilder! Du Fick med 23 saker som jag också älskar med min stad och som jag kommer att
sakna. Happy 4th från Southampton! Kram Viktoria

Life´s Silverlining and I sa...

Ja du har verkligen fått mig att vilja åka dit och se staden ordentligt och även utanför. Kram Pernilla