tisdag 5 april 2011

Lotta tipsar




Nu när jag har lagt korten på bordet och erkänt mitt vurmeri för min iPhone kan jag väl få tipsa om lite apps? Har några nya som jag gillar. Den ena är SAS Crew Guide som Mattias tipsade om. Själva guiden har funnits sedan många år och den har inte heller några nya superheta tips, men det faktum att guiden nu finns som app är trevligt och helt rätt. Kolla in. Snart kommer Crew Guide Scandinavia.



Nästa är Netflix. Den lilla appen visade sig vara ett guldkorn. Funkar mycket bra.



Jag har precis sett filmen Chloe på tåget





CNN. Bra




Den här appen tar fina bilder, tänk "the summer of '69".



IncrediBooth är kul också...




Hade skoj med Crazy Booth. Ja, jag vet...














Från bloggen Today you inspired me hittade jag det här sköna sättet att dela med sig.



När jag ändå var i farten laddade jag ner appen FingerScan som kan vara rolig ett tag. Tydligen är jag i bra form. Har du några bra och roliga appar att tipsa om?


8 kommentarer:

Kalas Lotta sa...

Åh vad tyckte du om Chloe? Jag gillade den skarpt...haha kan tänka mig att du skymde skärmen lite under vissa scener..haha.

Ha en skön dag i solen (who knew, trodde det skulle regna idag!)

Annika sa...

Åh vilket mysigt inlägg!! OCH tack för alla app tips!
Så fort jag pensionerat min första generationens iPhone så ska jag ladda ner nya, då kommer jag absolut att ladda ner ngra du tipsat om här.
Chloe har jag inte sett. NU blir jag nyfiken på den!!
KRAM!!!

Charlie sa ... sa...

Lotta,

Jag gillar ju Julianne Moore...hon grejer den här typen av roller ;) Jag har knappt hunnit reflektera över vädret nu på eftermiddagen men när jag var ute och körde en sväng var det härligt vårväder. Regnet kommer nog imorgon,tvärr. Och jag som ska till NYC på lördag...massor av regn ser det ut att bli. Well, det kanske hinner ändra sig.

Charlie sa ... sa...

Annika,

Det är ju nästan pinsamt men jag tycks klara mig bra på dem här fotoapparna ;) Den där CrazyBooth var riktigt kul, 25 olika varianter. Crew guiden är trevlig!

Jag är helt kär i Netflix just nu. Om du ser någon bra film, tipsa gärna!

KRAMAR!!

Anne-Marie sa...

Lotta har riktigt kommit gasen med sina apps. :) Som vanligt känner jag mig stenåldersaktig. Har inte hört talas om filmen Chloe. Har du alltså såpass långt att åka att du hinner se på film? Kram!

Annakarin sa...

Jättebra med app-tips! :) Jag hade faktiskt inte Crew Guide... men nu har jag det! Däremot Netflix verkar kräva något abonnemang, hittade flera varianter av appar när jag sökte på "Netflix".
Kram!

Charlie sa ... sa...

Anne-Marie,

Nix, men tex tåget in till Grand Central är lagom för att börja en film och se slutet på returen. Jag har ca 20 min med bil till arbetet och då blir det bara radio ;)

Jag förstår att smartphones inte är något alla vill ha, behöver eller ens gillar. Jag visste inte ens om det här med iPhone var något för mig. Blackberry har jag aldrig varit sugen på. Många är helt nöjda med en liten enkel "phone only". Ja, du vet vad jag tycker! Den här lilla apparaten hjälper mig att hålla koll på saker och ting.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Annakarin,

Testa Voddler istället. Det är gratis men reklamfinansierat. Crew guiden är kul, eller hur? Hipstamaticappen kommer från dig!!
*gillar*. Kram!