onsdag 16 mars 2011

Kvällen innan frissan



Jag klipper mig på torsdagar efter klockan 17. Frisörsalongen i min stad bjuder då nämligen på vin och ost. Ett vinnande koncept om du frågar mig. Jag sitter där och blir ompysslad, slappnar av och dem kan pracka på mig alla nya balsam och schampoo som finns. Det är inte så att jag inte räknat ut att det fungerar så här, men jag låter det ske. Är passivt medveten om effekten av ett glas vin och osten när jag sitter där.

Mitt hår växer som ogräs och det är tjockt, skulle räcka till minst tre personer. Jag borde klippa det riktigt kort och göra det enkelt för mig, men såklart gör jag precis tvärtom.

"Just trim a little bit" kommer jag säkert säga och måste nog för en sekund konvertera hur många centimeter jag tänkt mig det hela i inches. Men innan vi kommer så långt kommer två personer redan ha fixat med mig. Slingor görs av Bried, schamponeringen sköts av Mimi och sedan ska Nadia göra magic med sin sax. Inch, centimeter, who cares. Vid det här laget vet jag att jag är med på vad som helst.


2 kommentarer:

gabriella sa...

gillar ju ditt hår långt!!

Charlie sa ... sa...

:) Det ska bara trimmas, promise! xxoo