onsdag 2 mars 2011

Girlpower

Vissa kvinnor får mig att känna wow. Det kan vara en viss utstrålning, någon som vågar bryta invanda mönster, humor, inre skönhet, karisma, begåvning, styrka, mod, omtänksamhet, personlighet. Det finns massor av härliga inspirerande girls som bloggar och delar med sig av sig själva och sin vardag!

Lena Olin har något extra. Gillar hennes totala hängivenhet till familjen, hennes allmänt kända integritet, men samtidigt den här exhibisionistiska sidan, att vilja ställa sig inför en kamera och ge 100%. Lasse Hallström och Lena O har något speciellt som par, eller hur?




Det som gjort att jag intresserat mig för Lena lite extra har säkert att göra med att hon och Lasse bor "in the neighborhood". Jag har varit i Bedford ganska ofta av helt andra anledningar. Stan är söt som en karamell och har en trevlig country life atmosfär. En restaurang, ett litet bibliotek, nästan bara ett och litet av allting. Trevligt. Bedford Post Inn med brunch i ladan på helger, yoga studio och värdshus där man kan bo, är värt ett besök.



Lena är YourLifes leading lady i senaste numret. Nu finns hela intervjun on line. Har hört många kvinnor som berättar att de trivs bättre och bättre med sig själv ju äldre dem blir. Det känns hoppfullt!

En dag när jag handlade cup cakes i en stad nära här, stod hon plötsligt där, Lena. Mitt impulsiva, spontana jag ville gå fram och säga "hej Lena, vad bra du är". Så blev det inte, men fin var hon.

5 kommentarer:

Ikigai Inredning sa...

Håller med, hon är häftig! Ha en mysig helg min vän! Stor kram!

Taina sa...

Hon är verkligen något extra! Inte bara ljuv till sättet utan också utseendemässigt! Så hon bor kvar? Jag trodde de hade flyttat tillbaka till Svedala. Men så där är det med kändisar. De har ju hem på flera ställen.

Kram kram

Charlie sa ... sa...

Snygg är hon verkligen! Nu har dem visst köpt något i Stockholms skärgård. Dem kan nog varva boende som det passar. Det vore drömmen, att vara mer flexibel och bo "både och"

Kram!

Charlie sa ... sa...

Well, hon var med i din favoritfilm "Chocolate"...inte så dumt att kunna ha flera hem. Det vore grejen!

Kram vännen

Charlie sa ... sa...

Ps. bokat bord på Bedford Post Inn för brunch!